Září 2010

Naše milé „Gossipky“ nastupují!

21. září 2010 v 16:21 | Vít Karas
Naše milé "Gossipky" nastupují!
Hned první scéna třetího dílu patří našim třem nerozlučným drbnám, které získávají v nových dílech stále více prostoru.
Není divu - zahrály své "pipiny" totiž DOKONALE.
Kristýnka Lukešová, kterou si možná pamatujete z filmu "Jedna ruka netleská", k nám do seriálu nejdřív vůbec nechtěla. Když jsme se totiž potkali na první kamerové zkoušce, vůbec nám spolu to domlouvání "herečka - režisér" nešlo. Prostě jsme se nějak komunikačně nepotkávali.
Kristýnka z toho byla rozpačitá, já nejdřív taky, ale pak jsem o ni začal bojovat, protože jsem byl přesvědčen, že to zvládneme a že recepční NATÁLII MUSÍ hrát jenom ona!
Zaplať Pánbůh, že se nakonec nechala ukecat.
Původně jsme o existenci dalších dvou "drben" neuvažovali. Vznikly jako spontánní nápad uprostřed práce nad scénáři.
S Bárou Polákovou jsme se setkali ještě na DAMU, znal jsem ji a věděl, že je skvělá herečka, která si ze sebe umí udělat neuvěřitelnou legraci a pořádně se shodit, Bára ale právě dokončovala svou Diplomovou práci na téma "Herci a TV seriály", kde se zamýšlela nad úrovní současné seriálové tvorby a případnou účastí - neúčastí herce v nich.
Takže jsem ji také musel prosit a přemlouvat, že přeci TV seriál není vůbec špatný žánr, pokud se dělá dobře, na úrovni a poctivě.
Bára nakonec svolila, když zjistila, že si občas zahraje i se svou pedagožkou z DAMU - s Janou Hlaváčovou.
No a o Nikol Moravcové teď ví kde kdo, ale MY ji objevili jako první J.
Původně hrála v PILOTU jen jednu z šílených uchazeček o místo asistentky módy, kterou se nakonec stala Marie.
Nikol je ale tak báječný živel, tak báječně trhlá osůbka, že mi bylo líto, abychom o ni přišli jen jednou epizodou, a přijal jsem ji do týmu "Gossipek".
Kristýna s Bárou jí hodně pomáhaly a Nikol se rychle šplhala herecky vzhůru.
Uvidíme, kde až skončí.

Modelky nahoře bez, to byla taky kapitola sama o sobě.
Najít holčiny, kterým už bude víc, než patnáct, aby vypadaly, jako že jim je míň než patnáct, aby byly modelky a navíc se nestyděly svléknout se před celým národem… no… to byl teda ořech.
Nakonec jsme je našly.
Tedy… původně se měla svlékat jen jedna.
Přišel den dé, hodina há, minuta em… jedna z našich modelek se měla svléknout před celou diskotékou a filmovým štábem a… sekla se, že ne - prostě KLA-SI-KA.
Vypila pár panáků, uvolnila se a že půjdeme na to.
V tom se ke mně přitočila i druhá modelka a že jestli jí přidáme, tak se klidně svlékne taky. NOOO!!!!
TO BYLO RADOSTI NA STARÉM BĚLIDLE.
Holky dostaly zaplaceno víc, obě se posilnily a my začali natáčet.
A holky pak byly už tak rozjeté a v takové ráži, že jsme je pak museli přemlouvat, ať si ta trička zase obléknou, protože ten záběr musíme sjet znova.
Inu… co Vám mám povídat, práce u filmu je někdy vážně náročná… .

Pro třetí díl byla, oproti ostatním dílům, natočena spousta scén, které jsme nakonec museli vypustit kvůli celkové stopáži.
Takže už patrně nikdo nikdy neuvidí, jak jde Alžběta s Marií ukecávat bulvárního fotografa Vodičku a hlavně jeho manželku. Alžběta totiž vymyslela geniální fintu - přišla za paní Vodičkovou (skvělá Marika Procházková, bohužel neuvidíte), oblékla ji do luxusních modelů a předala letenky do Milána na módní přehlídku od Gucciho - že prej to je dárek k výročí svatby od Vodičky.
Pak se setkala s Vodičkou, ať vrátí fotky, jinak bude mít doma průůůůůser.
Vodička se jí vysmál a zavolal domů manželce, že se stala chyba a do žádnýho Milána se nejede… a jak myslíte, že asi reagovala paní Vodičková??
Inu, Vodička pak nechal fotografie Alžbětě a Marii a bylo vymalováno.
Už od prvního scénáře se nám tyhle scény líbily, natočili jsme je, ale nakonec ustoupily jiným - scénám, podporujícím linku Michelle. Řešení s fotografiemi tedy nakonec připadlo na její hlavu.

Několik opravdu povedených scén také bohužel vypadlo z pohřbu Oskara.
Líto mi bylo zejména našich Gossipek, které před samotným obřadem stíraly z jedné z nich mrtvolný make-up, protože se přece řeklo, že se půjde za "mrtvé nevěsty". Další měla namalovanou na tváři jizvu a třetí už ani nevím, každopádně to byla fakt vtipná scéna.

A jestlipak víte, kdo je náš Elton John? No…? Pozná ho někdo? Napovím - Jana Stryková - produkční Vanda - říká: "V Praze nenajdeš lepšího…" A…a…a…? Fanoušci kapely OLYMPIC už jistě vědí, že?
Při jeho vystoupení jsme se taky pěkně zapotili.
Nešťastnou náhodou totiž dostal (ne ne ne - neprozradím, kdo - jen si pátrejte sami) verzi písně s původním textem a při natáčení pak zněla upravená verze pro pohřeb princezny Diany. Text je více méně stejný, až na pár slov. Ale náš "Elton" se cuknul, že to teda ne, že nebude před celým národem za amatéra.
Tak jsme čekali na tu správnou verzi… ale nakonec to všechno dobře dopadlo… jak taky jinak.

Tak se mějte hezky a dívejte se dál.
Snad se Vám to bude líbit čím dál víc.

Zdravím, Vít

Tak nám ti tvůrci hnusní zabili Oskárka!

20. září 2010 v 16:19 | Vít Karas
Druhý a třetí díl za námi a já se omlouvám za výpadek.
To, že se zvedne vlna nevole, to že budou mnozí diváci v šoku ze smrti Oskara, jsme čekali a po pravdě jsme v to i doufali.
Vše je součástí plánu, přátelé milí , víc k tomu neřeknu.

Ale hezky popořadě - druhý díl:

Při natáčení vládne často mezi jednotlivými záběry "na place" šrumec: všichni spolu potřebují mluvit, překřikují se, prostě mraveniště.
Když se Juraj Kukura objevil první den na place, vše ztichlo a mně bylo jasné, že jsem panovačného, cholerického, arogantního vládce DOKONALÉHO SVĚTA vybral správně.
Juraj se sice ve druhém díle uvedl dosti "křiklavě" a "padoušsky", ale věřte mi, že s přibývajícími díly ho budete mít stále radši, jako my ostatní. Juraj byl bezvadný kumpán, vždy připravený a neustále přemýšlející o své roli. Před každou scénou přinesl spoustu nápadů, jak svého Maxu vylepšit a často nás všechny rozesmál při "ostrých fórech", které nikdo nečekal. Spoustu z nich jsem mu jich pak, bohužel, musel vystřihnout kvůli stopáži, některé už byly přeci jen "tů mač", ale přesto jich tam ještě dost zbylo.
Opakovaně jsem se ptal sám sebe, proč jen není více obsazován v komediích, protože má opravdu jedinečný smysl pro humor.
Ve druhém díle křičí: "VODU!!" Sám si pak v celém seriálu hledal další a další varianty na toto téma a pointoval jimi mnohé situace. Podle mne tím svého Vladimíra Maxu dosti "polidštil".
Mnozí herci se jej dokonce na začátku vážně báli (přišel jako poslední dílek ansámblu - ostatní se znali už z natáčení PILOTU) - Vanda Hybnerová by mohla vyprávět - ale právě její vztah k obdivovanému šéfovi se vyvíjel jak ve scénářích, tak v osobním setkávání, a pak už si natáčení s Jurajem Kukurou užívala.

Když už jsme u toho - jestli někdo ve druhém díle stojí rozhodně za zmínku, tak je to právě Vanda Hybnerová. Druhý díl je její velké sólo - byla vážně "Krutááá".

No a chlapeček TONÍK - synáček Andrey a Pavla - nám natáčení tímhle dílem začínal parádně "zavařovat".
Točili jsme scénu, kdy Andrea (Tereza Brodská) přichází po práci domů a najde Toníka, jak si hraje se psy.
Dle scénáře je měl Toník objímat a válet se s nimi po podlaze a dlabat psí granule. Byli jsme ujištěni, že chlapeček se psů nebojí, že to nebude problém. Jenže klučina nám přijel a spustil příííšerný hysterák. A to jsme mu vybrali ta nejroztomilejší štěňátka v celém vesmíru! Ten večer jsem vážně myslel, že natáčení budu muset poprvé v životě zrušit, protože se chlapeček ne a ne utišit. Tereza Brodská, která byla chudák nachlazená, stála venku v zimě v dešti (což není na kameru vidět) a trpělivě čekala, až
na ni přijde řada. Byl to těžký večer, ale nakonec to dobře dopadlo.
Chlapečkovi se však účast v seriálu začala krátit…

A Oskarova smrt?
Chudák Vojta Dyk si taky užil. Ležel nahý (skoro) ve studené vaně v ledovém ateliéru, patlali jsme po něm "zvratky", což byla kombinace ovesné kaše a bůhví čeho ještě, Vojta ji dokonce i trochu pojedl do pusy, aby bylo vše autentické, a pak už musel hodinu čekat, než se záběr povede.
Začínali jsme totiž na velkém detailu jeho očí, a i když se Vojta snažil sebevíc, při odjezdu kamery se mu rozšiřovaly a zužovaly čočky - to prostě neovlivníte.
Proto mu hned na začátku záběru obrací policista hlavu od kamery a bylo vymalováno.
Policisté byli autentičtí, mimochodem.

No a teď už jen odpovědi na Vaše otázky:

Co se týče autogramů, netuším - patrně by bylo nejlepší obrátit se na fankluby herců tady na netu. Možná NOVA přichystá nějakou autogramiádu, ale to je spíš na ní, do toho nevidím.
A máte pravdu - hrál jsem v seriálu REDAKCE padoucha Filipa. Nicméně bylo to "náhodou" - daleko líp se cítím za kamerou. A taky to bylo jen na chvilku, protože jsem si přerazil stehenní kost a bylo po hraní.

Tak se zatím mějte hezky.
Těší mě, že se Vám seriál líbí.
Zdravím a těším se příště, Vít

Tak nám to konečně začalo – Dokonalý svět je venku!

6. září 2010 v 13:41 | Vít Karas
Domluvili jsme se s NOVOU, že zavzpomínám na každý díl a napíšu pár řádek o jeho natáčení. První díl je na každém seriálu ten nejtěžší. Oproti těm dalším je totiž poněkud atypický: Musíte totiž představit všechny důležité postavy (my jich máme asi třináct), přiblížit divákovi nezvyklé prostředí a k tomu všemu se ještě pokusit odvyprávět zajímavý příběh, aby si vás chtěl příští týden pustit zas.
No… uvidíme

Pro nás byl první díl těžký ještě z jiného důvodu. Téměř celý jsme jej totiž museli natočit dvakrát.

NOVA před tím, než schválí jakýkoliv seriál do výroby, natočí "Pilotní díl". Na něm si vyzkouší, zda se líbí a má smysl investovat do všech šestnácti dílů.

Při natáčení PILOTA ale nedostanete tolik peněz, abyste mohli postavit celou dekoraci v ateliéru přesně tak, jak zamýšlíte, takže hledáte prostor vaší představě nejbližší, avšak vůbec ne ideální.
Herci, které oslovíte, mají jiné účesy, než které potřebujete (nebo třeba vousy, které nepotřebujete), ale nemohou se ostříhat, protože jsou vázáni jinde.
S některými herci se nedomluvíte na další spolupráci a musíte je přeobsadit.

Takhle vznikne spousta "nedokonalostí" a když pak konečně dostanete "zelenou", musíte vše přetočit. Do toho se ale nikomu nechce, je to hrozná otrava. Poprvé totiž vznikne spousta skvělých momentů a vy se bojíte, že znova už se kouzlo okamžiku nemusí opakovat. A taky už v sobě nemáte tu přirozenou dravost dokázat něco, co už jste jednou předtím zvládli - chcete další, novou výzvu!
S tím vším jsme se museli poprat a zakousnout se do prvního dílu z čerstva, jako by žádný PILOT neexistoval. S odstupem času, při porovnání některých scén, musím říct, že se nám ta "přetáčka" přeci jen vyplatila, i když jsme prve prskali.

A teď už k zajímavostem prvního dílu:

Přeci jen jsme z PILOTU některé scény použili. Úvod, kdy ALŽBĚTA prochází Pařížskou ulicí do své oblíbené kavárny (možná vám to připadá jako nic, ale věřte, že celá ta sekvence trvala natočit půl dne).

Použili jsme i obě večerní scény ve fotografickém ateliéru čuňase GEORGE. Tenkrát jsme nestíhali a Filip Čapka už měl být dávno v divadle. Situaci, kdy se mu v klíně ocitne nejdřív horoucí čaj a pak tuna ledu zahrál napoprvé a pelášil pryč, protože na opakování fakt nebyl čas. Říkali jsme si, že když to nedopadne dobře, přetočíme scénu jindy. Nakonec ale nebylo třeba, protože Jirka (i všichni ostatní) zvládli svou práci na jedničku.

Zároveň je třeba říct, že mezi oběma natáčeními uplynulo cca 5 měsíců, takže bylo potřeba pohlídat, aby nám herci v "nových" scénách vypadali pokud možno stejně jako v těch "starých".
U Zuzulajdy Norisajdy se nám to až tak nepovedlo - měla totiž za sebou pořad "Když hvězdy tančí" a nevím jak vy, ale my ve střižně si všimli, že se z ní vytrénovala ještě větší šťabajzna, než předtím. J

Scény focení módy na letišti nahradily původní focení s cadillacem u vypuštěného bazénu. Producenti chtěli atrakci a letadla jí bezpochyby byla. Jenže letiště bylo celý den v běžném provozu, takže jsme co chvíli museli zastavovat natáčení kvůli odlétajícím a přilétajícím strojům. Přitom jsme na tolik scén měli jediný den bez možnosti návratu, takže nervy tekly, herci odcházeli, ale ve střižně nakonec všechno dobře dopadlo a z mnohého jsme se úspěšně "vylhali".

Mám rád, když se v malých roličkách mohou objevit mí spolupracovníci ze štábu, takže prodavač v novinovém stánku je náš lokační (hledá vhodná místa na natáčení) Petr Kalina.
Stejně tak si všimněte hospodského s vypouklým teřichem v podniku, kde se GEORGE setká s MARIÍ a IVETOU po jejím neúspěšném konkurzu na módní asistentku. Ten hospodský je můj pomocný režisér Martin Bárta a když budete opravdu pozorní, všimnete si, že v seriálu hraje ještě minimálně dvakrát (hledejte, pátrejte, třeba si i zasoutěžíme). J

S chlapečkem ANDREY a PAVLA jsme si taky užili. Původní chlapeček v PILOTU nám stále plakal (Jeho otcem byl náš vedoucí výroby - tedy člověk, co vás stále pohání kupředu, abyste stihli denní plán. Tenkrát celé natáčení stálo a on ani nemohl pořádně zuřit alá "Kde kdo takový dítě prosim vás našel!", neboť nám svou ratolest pyšně "dohodil" právě on sám.). Při přetáčce jsme se tedy rozhodli, že budeme mít "na place" první den připravené chlapečky rovnou dva, každou scénu natočíme s oběma a roli "vyhraje" ten, který se nerozpláče. Po první scéně bylo jasno - jeden chlapeček plakal, druhý byl zcela báječný! Dál jsme tedy natáčeli jenom s ním, šťastni, že máme veselé, bezproblémové dítě. Jenže jsme se přepočítali…. ale o tom až příště.

Jestli při natáčení existuje největší problém, pak je to váš věčný souboj s časem. I při "bezproblémovém" natáčení vám ho vždy trocha chybí, co teprve, když se však něco po…kazí.
Jako při natáčení rodinného oběda v čínské restauraci, kde na nás majitel zapomněl (nebo neporozuměl) a my všichni čekali přes dvě hodiny venku, než se nám ho podařilo telefonem probudit a přimět, aby otevřel. Tentokrát se však zkušenosti z PILOTU zúročily, neboť všichni už měli tuto scénu nacvičenou - herci i štáb. Takže se nám podařilo dvouhodinové zpoždění "vymazat" a skončili jsme přesně v tom čase, který byl určen v našich dispozicích.

Tak to je dnes vše, co se mi - po roce - podařilo "vyšťourat" z paměti.
Příští týden se třeba potkáme zas.
Jestli máte nějaké dotazy, pokusím se je zodpovědět.
Mějte se hezky!
Zdravím, Vít